Roberto Gerin

Maria parece ter ganho da vida apenas um atributo, a beleza. Sua mãe, Celeste, percebendo o potencial da filha em arranjar um casamento vantajoso em função de sua rara beleza, prende Maria a um cruel destino, o de noivar e se casar com João Guilherme, o filho do rico patrão do seu marido. Esta predestinação ao casamento como única opção de vida percorre toda a infância e adolescência de Maria, tirando dela qualquer sentido de vida e de identidade. Mas é perceptível que ela não se encaixa neste modelo. Tanto é verdade que, ao adentrar a juventude, ciente de seu papel de marionete nas mãos abusivas da mãe, Maria tenta se rebelar. Mas, ao se rebelar, revela-se a si mesma suas fragilidades humanas de um ser mal construído. Se tiver a sorte de se libertar da mãe, ela terá necessariamente que se refazer.

 

THE MOTHER’S DAUGHTER

Maria seems to have won from life only one attribute: beauty. Her mother, Celeste, realizing her daughter’s potential to arrange an advantageous marriage in function of her rare beauty, keeps Maria to a cruel destiny, which is to engage and to marry with João Guilherme, the son of the rich boss of Celeste’s husband. This predestination to marriage as the only option of life follows Maria’s all childhood and adolescence, taking from her any sense of life and identity. However, it is perceptible that she does not fit in this model. So much it is true that, when entering the youth, aware of her role of puppet in the abusive hands of her mother, Maria tries to rebel herself. However, when she rebels, it is revealed to herself her human weaknesses of a poorly built being. If she gets the luck to break free from her mother, she will necessarily have to redo herself.

 

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